استارتاپ (start-up) شرکت نوپا و تازه تاسیس شده است.
استارتاپ به کسب و کاری میگویند که مقیاس پذیر است.یعنی در آینده افراد بیشتری را جا میدهد البتا ممکن دست در فواصل طولانی مقیاس پذیر نباشد.
همه ی استارتاپ ها بر اساس پایه و ایده نو آورانه و خلاقانه،راه اندازی نمیشوند.و به گونه ای هستند که کمتر کسی بتواند از آن کپی برداری کند.
استارت ها معمولا رقیبی ندارند یا کم دارند و بیشتر بر روی صحیح دیده شدن و دیده شدن تمرکز میکنند.از هر 100 استارتاپ فقط 10 تای آنها موفق میشوند.
(مقیاس پذیری به رشد کسب و کار نسبت به هزینه های آن گفته میشود که این رشد کامبا نا متناسب است)